Sommerhilsen - Jægernyt

Kære alle

Her på kanten af sommerferien er det tid til at sende jer en sommerhilsen og en stor tak for jeres dedikerede indsats på mange fronter.

Coronaen er ved at slippe sit tag i os, og det betyder, at vores frihed er på vej tilbage. I jægerforbundet kan vi nu endelig begynde at mødes fysisk igen, som det f.eks. er sket ved de netop gennemførte kredsmøder. Det var godt igen at fornemme, at vi stadig er mange, der aktivt bidrager til vores fælles forbund.

Kredsmøderne har været præget af samvær og gode dialoger. Enkelte gange har bølgerne gået højt, men for mig er det et godt bevis på, at vores demokrati virker.

Jeg vil her sige stor tak til alle fremmødte og til kredsformændene, der alle havde ydet en stor indsats for at skabe trygge og sikre rammer for møderne.

Forude venter et efterår, hvor vi igen sætter turbo på alle de mange aktiviteter, der forener os. Første weekend i august afholdes Brahetrolleborg Game Fair på Sydfyn, og her er jægerforbundet repræsenteret, så kig forbi til en god snak, hvis du gæster messen. Vi har fokus på berigende samtaler om jagt og jægere, så kom gerne og være med til at dele de gode historier.

Netop det at dele de gode historier er et ønske, jeg hyppigt bliver møde med. Jeg kan kun giver alle ret i, at vi skal blive ved med at fortælle de gode historier, og her har du som tillidsmand en vigtig rolle. En stor del af nyhedsstrømmen om jagten og jægerne er flyttet fra de traditionelle medier til de onlinebaserede. Derfor kan du være med til at gøre en indsats for, at vores fortællinger spredes. Alt du skal gøre er at like og dele opslag på Facebook, Instagram mv.

Med denne opfordring skal der herfra lyde et ønske om en god sommer. Vi ses på den anden side.

Claus Lind Christensen