DJ - Hjælp med at indsamle data

Hjælp os med at indsamle data om levende bestande

I forbindelse med bukkejagten lancerer vi en online løsning hvor jægerne kan indberette hvilke dyr, de ser derude. Vi har brug for din hjælp til at sprede budskabet.

Viden er en forudsætning, hvis vi skal sikre, at fremtidens jagt er bæredygtig. Siden 1940’erne har jægerne bidraget til denne viden med indberetningen af årets nedlagte vildt. Data om nedlagt vildt er dog ikke længere nok, da vildtudbytte i mange tilfælde er et udtryk for jægeradfærd i stedet for egentlige bestande. Derfor går Danmarks Jægerforbund forrest i at bidrage med mere viden, med registreringen af levende vildt under bukkejagten. Indsamlingen starter med bukkejagten Den 16. maj er for mange jægere en helligdag. Det er nemlig her, jagten på en sommerbuk går ind. Det betyder, at mange jægere er ude i naturen i løbet af dagen. Derfor er vores opfordring til jægerne simpel: Fortæl os, hvad du ser, når du er på bukkejagt. Det er både muligt at registrere gennem appen Jæger og på jaegerforbundet.dk/dataindsamling. Alle som indberetter d. 16. maj deltager i konkurrencen om en Leupold håndkikkert til en værdi af 6.999,- sponsoreret af HG Agencies. Hjælp os med at sprede ordet Vi har brug for din hjælp til at sprede ordet. Hjælp os ved at dele budskabet på sociale medier eller når I mødes til bukkepral rundt om i landet. Både medlemmer og ikke-medlemmer kan indberette observationer.

Læs mere om projektet

Om projektet

Dataindsamlingen d. 16. maj er et pilotprojekt, der skal undersøge, hvordan jægerne kan bidrage til indsamlingen af data på levende bestande. Har du spørgsmål kan du kontakte projektleder på dataindsamling, Rikke Bruun Pedersen, rbp@jaegerne.dk eller 28 11 95 79.